Wycieczka do Groty Komonieckiego w Beskidzie Małym

W dniach 15-16 kwietnia Sekcja Turystyczna PUKS "Karol" zorganizowała pieszy rajd w pasmo Łamanej Skały i Leskowca w Beskidzie Małym.
Wycieczkę zaczęliśmy późnym popołudniem w piątek z Przełęczy Kocierskiej. Po około 1,5 godziny marszu dotarliśmy do bardzo przytulnego schroniska pod szczytem Potrójnej, gdzie zatrzymaliśmy się na nocleg. Było bardzo wesoło, gry i zabawy trwały do północy. Sen był bardzo krótki, o 5.00 wstaliśmy by podziwiać wschód słońca ze szczytu Potrójnej. Po śniadaniu ok. 8.00 ruszyliśmy na szlak. Atrakcji na trasie było mnóstwo,  m.in. wspaniała wychodnia skalna zwana Zbójnickim Oknem, jaskinia Grota Komonieckiego czy wodospad Dusiołek. Pogoda sprzyjała, było ciepło i słonecznie, często robiliśmy przerwy wygrzewając się w słońcu. Po południu dotarliśmy na Groń Jana Pawła II, gdzie mogliśmy pomodlić się w Sanktuarium Ludzi Gór znajdującym się na szczycie. Ostatni dłuższy odpoczynek był przy schronisku PTTK im. Czesława Panczakiewicza. Spod schroniska szybkim krokiem zeszliśmy do Ponikwi, skąd bus zawiózł nas do domu. Było super.

Kolejna wycieczka już 27-28 maja w pasmo Lubomira i Łysiny. Zapraszamy.