Śladami walk partyzanckich w paśmie Lubomira i Łysiny

W dniach 27-28 maj Sekcja Turystyczna PUKS "Karol" zorganizowała wycieczkę krajoznawczą zatytułowaną
"Śladami walk partyzanckich w paśmie Lubomira i Łysiny". Uczestnikami wycieczki byli uczniowie ze SP nr 1 i Gimnazjum nr 3 w Wadowicach.
Wędrówkę rozpoczęliśmy w Porębie k/Myślenic od zwiedzenie miejscowości. Następnie stromym podejściem wyszliśmy na Działek znajdujący się w głównym grzbiecie pasma Łysin. Dalsza tras miał już zdecydowanie łagodny charakter i zakończyła się na Polanie Kudłacze, gdzie nocowaliśmy w bardzo przytulnym schronisku PTTK. Wieczór spędziliśmy na zabawach, a chętni przy ognisku piekąc kiełbaskę.
W nocy przeszła gwałtowna burza, obawialiśmy się o warunki pogodowe w dniu następnym. Niepotrzebnie, była piękna słoneczna pogoda, a spora część trasy wiodła lasem chroniąc nas przed upałem. Na Suchej Polanie oddaliśmy hołd poległym partyzantom ze zgrupowania "Żelbet" oraz dowiedzieliśmy się o historii walk w tym rejonie z okupantem hitlerowskim podczas II wojny światowej. Kulminacją wycieczki było wysłuchanie ciekawej prelekcji i zwiedzenie obserwatorium astronomicznego na Lubomirze. Wędrówkę zakończyliśmy w Węglówce, skąd autokar zabrał nas do Wadowic. Było super. Zapraszamy na kolejne wyjście w góry we wrześniu.